O zakladi

Zaklada Sveučilišta u Rijeci vodeća je sveučilišna zaklada u Hrvatskoj koja inovativnim i održivim modelima filantropije podupire razvoj društva znanja i pridonosi sinergijskom razvoju akademske i lokalne zajednice u europskom kontekstu.

Zaklada je osnovana 17. siječnja 2003. godine Rješenjem Ministarstva pravosuđa, uprave i lokalne samouprave kao samostalna neprofitna organizacija. Osnivači Zaklade, odnosno zakladnici, su Sveučilište u Rijeci, Grad Rijeka i Primorsko-goranska županija. Iako izdvojena iz Sveučilišta u Rijeci, Zaklada je u potpunosti integrirana u njegove ciljeve i programe.

Svrha zaklade

Svrha Zaklada je prikupljanje sredstava kojima podupire tri temeljna oblika sveučilišne djelatnosti: edukacija, istraživanje i širi društveni doprinos zajednici u kojoj djeluje. Zaklada financijske potpore dodjeljuje članovima sveučilišne zajednice isključivo putem javnih natječaja. Osim kroz sufinanciranje, svrha Zaklade realizira se i nagrađivanjem istaknutih znanstvenika i umjetnika.

Zaklada također provodi i sudjeluje u nizu programa, nacionalnih, regionalnih i projekata EU-a, organizira okrugle stolove, forume, radionice, javne i volonterske akcije te kampanje s ciljem promicanja univerzalnih društvenih vrijednosti.

Suradnja

Profilirana u prepoznatljivu neprofitnu organizaciju, Zaklada se tijekom godina etablirala kao uspješan model umrežavanja i povezivanja akademske, poduzetničke, lokalne i civilne zajednice u nacionalnom, regionalnom, pa čak i međunarodnom kontekstu.

Rad Zaklade, projekti i financiranje potpuno su dostupni javnosti te počivaju na načelima odgovornosti, transparentnosti, autonomije, dobrog upravljanja, izvrsnosti i ravnopravnosti. U svom radu Zaklada se ujedno zalaže i za otvoreni dijalog, međusektorsku suradnju i kulturu partnerstva i povjerenja.

Novi poticaj

Zakladina igra na riječke motive MemoRI, osmišljena kao inovativan model prikupljanja sredstava kroz sinergiju znanja, kreativnosti i inovativnosti, osvojila je BIG SEE Product Design 2021 nagradu u kategoriji Leisure i nominaciju za Grand Prix u istoj kategoriji. (BIG SEE nagrade prepoznaju i promoviraju jedinstvena kreativna dostignuća iz čak 19 zemalja jugoistočne Europe. Nagrade se dodjeljuju u područjima arhitekture, interijera, dizajna proizvoda, modnog dizajna, rada s drvom i kreativnog turizma.)